راهنمای ادامه تحصیل در رشته ریاضی
نوشته شده توسط : کنکور نویس

 

زمانی که در حال مطالعه این مطلب هستید به احتمال زیاد سوالات و دغدغه‌های بسیار زیاد و متفاوتی در ذهن شما وجود دارد و به موضوعاتی مانند مشاغل رشته ریاضی فیزیک، آینده شغلی رشته ریاضی فیزیک، رشته‌ های پردرآمد ریاضی فیزیک و … فکر می‌کنید.

از طرفی اطرافیان، معلمان و دوستانتان سلایق خودشان را به شما تحمیل می‌کنند و از فواید رشته‌های تجربی یا ریاضی به شما می‌گویند و شغل های رشته ریاضی فیزیک یا تجربی را با آب و تاب برای شما تعریف می‌کنند و از طرف دیگر احتمالا شما هم نمی‌دانید که علایق شما چیست و دوست دارید که در نهایت چه کار کنید.

چیزی که معمولا در مورد شغل های ریاضی فیزیک می‌شنوید این است که برای ورود به رشته ریاضی هم باید یک سری پیش‌نیازها مانند علاقه به کار با اعداد و فرمول‌ها، توانایی تجسم ذهنی بالا و علاقه به درس‌های معمول این رشته مانند ریاضی و فیزیک را داشته باشید.

اما جدای از این‌که رشته ریاضی برای چه کسانی مناسب است آیا واقعا همه چیز به همینجا ختم می‌شود؟ آیا برای انتخاب رشته و ورود به مشاغل مربوط به رشته ریاضی و دیگر رشته‌ها تنها دانستن همین نکات سطحی کفایت می‌کند؟

در این پست می‌خواهیم از تجربه‌ای دست اول از تحصیل در رشته ریاضی و پس از آن رشته‌های مهندسی و بازار کار رشته ریاضی فیزیک حرف بزنیم. این متن با همکاری دو فارغ التحصیل از دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر نوشته شده. با ما همراه باشید.



:: برچسب‌ها: رشته ریاضی ,
:: بازدید از این مطلب : 609

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: